Ewaluacja projektu ,,Po co komu Wernyhora?"

 Podsumowanie pracy na projektem ,,Po co komu Wernyhora?"


    W ramach ewaluacji uczniowie wypełnili anonimową ankietę w MS Forms. Obejmowała ona 13 pytań, które brzmią następująco:

- Czy uważasz prace metoda projektów za interesującą?

- Czy metoda projektów pozwala Tobie łatwiej przyswajać sobie wiedzę?

- Wolisz metodę projektów czy tradycyjne lekcje i sprawdziany wiedzy?

- Co jest dla Ciebie najbardziej wartościowe podczas pracy z projektami?

- Czy, pracując nad projektem, masz wrażenie, że robisz więcej niż inni w Twojej grupie?

- Czy projekt ,,Po co komu Wernyhora?" wydał się Tobie interesujący?

- W jakim stopniu - dzięki pracy nad projektem ,,Po co komu Wernyhora?" - udało się Tobie poszerzyć swoją wiedzę?

- Jak oceniasz swój wkład pracy w projekt?

- Czy jesteś zadowolony z efektu pracy swojej grupy?

- Jak oceniasz ostateczny efekt prac - blog, który powstał?

-  Co się Tobie podoba w blogu lub co byś w nim zmienił?

- Nad jakim projektem chętnie byś popracował w przyszłości?

- Czy ocena, którą otrzymałeś za swoją pracę, jest według Ciebie oceną uczciwą?

    W ankiecie uczniowie zgodnie uznali metodę projektów za interesującą (100%), przyznali też, że ułatwia ona zdobywanie wiedzy (92%). Większość osób zdecydowanie bardziej preferuje metodę projektów niż tradycyjne lekcje czy sprawdziany (92%). Według uczniów umożliwiła ona podczas pracy on-line umacnianie kontaktów towarzyskich, co najbardziej sobie cenią (62%) oraz poszerzyła wiedzę (38%).

    Uczniowie, działając w grupach, uznali, że większość członków poszczególnych zespołów zaangażowała się w pracę (77%), a sam pomysł na projekt był dla nich interesujący (91%) i pomógł w dużym stopniu poszerzyć zdobytą na lekcjach wiedzę w dużym (54%) lub średnim stopniu (46%). Młodzież oceniła swoje wysiłki bardzo pozytywnie (100%), wykazał też zadowolenie z uzyskanych efektów (100%) oraz samego bloga (100%). Całkowicie zgodzili się też z ocenami, jakie otrzymali (100%). 

    Uczniowie zaproponowali, aby w przyszłości częściej sięgać do metody projektowej, omawiając lektury szkolne. Według nich metoda ta integruje klasę i przynosi efekty, a Blogger umożliwia zaglądanie do nich w dowolnym momencie. Młodzież doceniła też różnorodność otrzymanych do realizacji zadań oraz estetykę samego bloga. 

    Uczniowie stwierdzili, że w przyszłości projekty powinny poszerzać podstawową wiedzę z zakresu literatury, którą ukazuje Podstawa Programowa. Według uczniów najciekawszymi tematami na projekty są te, które wiążą się z gastronomicznym profilem szkoły. Wpływ na postrzeganie literatury przez pryzmat kulinariów miała zapewne innowacja ,,Posmakuj w kulturze", w jakiej brała udział cała klasa 3bż w danym roku szkolnym, a która łączyła literaturę z gastronomią. 


Link do ankiety: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=vbTnxpbmk0-XnW2g701LE_QyDppWpNFDtSGdTqwsYe5UMDFTTU01TEI5TkVOTEhJMU9MUjI1WldUTy4u


Komentarze