Podsumowanie pracy na projektem ,,Po co komu Wernyhora?"
W ramach ewaluacji uczniowie wypełnili anonimową ankietę w MS Forms. Obejmowała ona 13 pytań, które brzmią następująco:
- Czy uważasz prace metoda projektów za interesującą?
- Czy metoda projektów pozwala Tobie łatwiej przyswajać sobie wiedzę?
- Wolisz metodę projektów czy tradycyjne lekcje i sprawdziany wiedzy?
- Co jest dla Ciebie najbardziej wartościowe podczas pracy z projektami?
- Czy, pracując nad projektem, masz wrażenie, że robisz więcej niż inni w Twojej grupie?
- Czy projekt ,,Po co komu Wernyhora?" wydał się Tobie interesujący?
- W jakim stopniu - dzięki pracy nad projektem ,,Po co komu Wernyhora?" - udało się Tobie poszerzyć swoją wiedzę?
- Jak oceniasz swój wkład pracy w projekt?
- Czy jesteś zadowolony z efektu pracy swojej grupy?
- Jak oceniasz ostateczny efekt prac - blog, który powstał?
- Co się Tobie podoba w blogu lub co byś w nim zmienił?
- Nad jakim projektem chętnie byś popracował w przyszłości?
- Czy ocena, którą otrzymałeś za swoją pracę, jest według Ciebie oceną uczciwą?
Uczniowie zaproponowali, aby w przyszłości częściej sięgać do metody projektowej, omawiając lektury szkolne. Według nich metoda ta integruje klasę i przynosi efekty, a Blogger umożliwia zaglądanie do nich w dowolnym momencie. Młodzież doceniła też różnorodność otrzymanych do realizacji zadań oraz estetykę samego bloga.
Uczniowie stwierdzili, że w przyszłości projekty powinny poszerzać podstawową wiedzę z zakresu literatury, którą ukazuje Podstawa Programowa. Według uczniów najciekawszymi tematami na projekty są te, które wiążą się z gastronomicznym profilem szkoły. Wpływ na postrzeganie literatury przez pryzmat kulinariów miała zapewne innowacja ,,Posmakuj w kulturze", w jakiej brała udział cała klasa 3bż w danym roku szkolnym, a która łączyła literaturę z gastronomią.
Link do ankiety: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=vbTnxpbmk0-XnW2g701LE_QyDppWpNFDtSGdTqwsYe5UMDFTTU01TEI5TkVOTEhJMU9MUjI1WldUTy4u
Komentarze
Prześlij komentarz